Knasig bro? :)♥

Ja kan det vara den knasigaste bro någonsin? Det vet jag inte men designen på bron är väldigt annorlunda och knasig. Man ville ha en bro som kopplar samman Kina och Hong Kong och den här tokiga designen är gjord av NL architects. Bron kallas för pearl river necklace bridge och har en väldigt smart anledning till varför den ser ut som den gör :)
Grejen är att i hong kong är det vänster trafik och i Kina är det höger trafik så det hade blivit kaos om man försökt bygga en "vanlig" bro, men personligen tycker jag detta var en rolig och snygg lösning på problemet vad tycker ni? :)
Bron är inte byggd men jag hoppas på att den byggs för skulle det inte vara coolt att åka över en sådan bro? inte för att jag tror att jag någonsin skulle åka på den för har så kallad "Broskräck" haha ja låter kanske lite knasigt men man vet aldrig någon gång i framtiden kanske det har gått över? :) man får väll hoppas :G<3

Kommentarer:)♥
Postat av: andreas

Jag tycker att bron är snygg men ändå praktisk, eftersom inte båda kör på samma sida av vägen.

Snacka om SMART!

Men allt på bron är inte nödvändligt, titta på den översta bilden.

Man behöver inte alla svänga och allt gräs, mm.

Men bron blev GRYMT snygg i alla fall.



PS: kolla URL.

Postat av: Maria

fett cool ju , jag ska faktiskt bygga denna bro om 1000 år x'D <3

2010-08-09 @ 11:12:56

Kommentera inlägget här:)♥:

Namn:)♥:
Kom ihåg mig?:)♥

E-postadress, visas ej :)♥:

URL/Bloggadress:)♥:

Kommentar:)♥:

Trackback
RSS 2.0